۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

جمیری در گفتگو با مهر:

دستور رئیس‌جمهور برای صدور سند مالکیت املاک ساکنین جزیره خارگ

دستور رئیس‌جمهور برای صدور سند مالکیت املاک ساکنین جزیره خارگ

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از دستور رئیس‌جمهور برای صدور سند مالکیت املاک ساکنین جزیره خارگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسات رییس جمهوری و نمایندگان مجامع استان ها، اعضای مجمع نمایندگان استان بوشهر صبح دوشنبه با رییس جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدار با رئیس جمهور به خبرنگار مهراظهار داشت: با توجه به اینکه ساکنین جزیره خارگ برای املاک خود سند مالکیتی ندارند و تاکنون به این امر مهم توجه جدی صورت نگرفته، این موضوع را برای رئیس جمهور مطرح، و خواستار صدور سند مالکیت املاک ساکنین این جزیره و پیگیری این مساله از سوی رئیس جمهور شدم.

عبدالکریم جمیری افزود: با توجه به اینکه مردم این جزیره از این مشکل به شدت رنج می برند و خواستار سند مالکیت برای املاکشان هستند، این موضوع را با دکتر روحانی مطرح کردم.

اختصاص بودجه برای جابجایی دو روستای هلیله و بندرگاه

وی اضافه کرد: در این زمینه رئیس جمهور به انصاری معاون پارلمانی خود دستور پیگیری و حل این موضوع را داد و امیدواریم برای این موضوع یک جواب قانع کننده ای داشته و در راستای حل این موضوع تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: بحث بودجه اختصاص یافته برای جابجایی دو روستای هلیله و بندرگاه را که در مجاورت نیروگاه اتمی هستند از دیگر مسائل مطرح شده از سوی بنده در این جلسه بود.

پیگیری برای تسریع در راه‌اندازی راه‌آهن بوشهر

جمیری تصریح کرد: مشکلاتی که مردم این منطقه از زمان انقلاب تا به حال داشته اند و قول هایی که از آن زمان تاکنون به آنها داده شده ولی عملی نشده، حال با بودجه ای که برای این موضوع از سوی مجلس و پیگیری های ما اختصاص داده شده است، خواستار عملی شدن این مسئله مهم برای مردم آن منطقه از رئیس جمهور شدم تا این موضوع هرچه سریعتر عملی شود، که در این زمینه نیز رئیس جمهور از انصاری معاون پارلمانی خود خواستند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به موضوع پیگیری احداث راه آهن بوشهر در این نشست اشاره کرد، و بیان داشت: بحث راه آهن بوشهر پروژه ای است که بخشی از زیر ساخت های آن انجام شده و با توجه به اعتباراتی که از فروش اوراق مشارکت برای آن پیش بینی کردیم دولت باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورد.

ایجاد پتروشیمی گناوه و توسعه شهرک هایی در حوزه شمالی استان

جمیری در ادامه به پیگیری های خود در خصوص بحث اشتغال در حوزه شمالی استان در این نشست اشاره کرد، و عنوان داشت: موضوع و بحث اشتغال را به خصوص برای حوزه شمالی استان یعنی گناوه و دیلم مطرح کردم و در خصوص ایجاد پتروشیمی گناوه و توسعه شهرک هایی در حوزه شمالی استان با رویکرد صنایع تکمیلی پتروشیمی مباحثی را بیان کردم که رئیس جمهور هم در این زمینه دستور رسیدگی را به وزارت نفت داد.

استفاده از منابع نفت و گاز و پتروشیمی برای رفع محرومیت استان بوشهر، شناسایی ضعف ها و کاستی های موجود در استان، توجه به مسائل فرهنگی و استفاده از منابع استانی در حمایت از ورزش های استان بوشهر از دیگر مباحث مطرح شده از سوی مجمع نمایندگان استان در این نشست بود که جمیری به آن اشاره کرد.
 

کد خبر 2192042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha